Musimy przyznać, że cykl „Picture” w wytwórni Mladena Solomuna (tak jakoś bez presji) należy do jednych z ciekawszych zestawień utworów i to bardzo ciekawego kręgu artystów.

W ostatnich latach za Picture odpowiedzialni byli między innymi Innellea, Tunnelvisions, Adana Twins, czy jeszcze wtedy startujący z szeroką karierą Moscoman (2018) i Denis Horvat (2019). Teraz przyszedł czas na minialbum od Johannesa Brechta, bo tak trzeba nazwać EPkę z aż sześcioma numerami.

Chociaż ostatnio w Diynamic pojawiało się dużo różnorodnych tracków, to Brecht przedstawia klasyczne i pozbawione wielkich eksperymentów numery w tempie od 123 do 128 beatów na minutę. Pozbawione ekspetymentów, ale klimatyczne tak bardzo, że ciężko nie poczuć ukłucia podczas poskręcanych dźwięków melodii w „I Believe In You”.

Ciężko nie docenić pianina w „Higher Ground”, interesuje mocno… (nazwijmy to „stimmingowy”) molowo łamany „Wealth”, choć w klasycznej tonacji A min. Uwagę zwraca utrzymane w mega charakterystycznym afrohouse’owym rytmie, a’la keinemusikowe „Currency”. I powstaje tu pytanie, czy właśnie Brecht korzysta z inspiracji wymienionych artystów czy… wymienieni artyści, z którymi kojarzą nam się te tracki, korzystają z Brechta.

Także wytwórnia Diynamic zwraca uwagę słuchacza w opisie na multiinstrumentalne zdolności Brechta, który zwykł tworzyć melodię w „realu”, nie korzystając nadmiernie z komputerowych technologii i właśnie to na dziesiątym, jubileuszowym albumie „Picture” słychać bardzo mocno. Żywa, klimatyczna elektronika, bez killerów, ale z duszą. Dawno nie widziałem na mainstreamowym rynku tak „stonowanej” i jednocześnie tak dobrej „EPki”.